خانه > Uncategorized, مخفی کردن فایلها, نرم افزار مخفی کردن, وبلاگ ترفند ویندوز, آموزش ترفند, ترفند كامپيوتر, ترفند های ویندوز, ترفند های کامپیوتر, ترفند کامپیوتر, ترفند برای مخفی کردن, ترفند جدید > دوباره دور زدن محدودیت نامگذاری فایلها و فولدرها در ویندوز + قفل کردن فایلها و فولدرهای شخصی بدون استفاده از نرم افزار جانبی

دوباره دور زدن محدودیت نامگذاری فایلها و فولدرها در ویندوز + قفل کردن فایلها و فولدرهای شخصی بدون استفاده از نرم افزار جانبی


به خاطر استقبالی که از مطلب دور زدن محدودیت نامگذاری فایلها و فولدرها  در ویندوز شد تصمیم گرفتم یکی دیگه از این نوع ترفندها رو هم برتون بگم (اگه ترفند دیگری هم می خواهید در بخش نظرات بنویسید) در این ترفند جدید شما علاوه بر اینکه می تونید از سد قوانین نام گذاری فایلها بگذرید می تونید فایل ها و فولدرهای شخصی تون رو هم قفل کنید اونهم یک قفل معرکه به اینصورت که هیچ کسی نمی تواد فایلهای شخصی شما رو ببیند یا کپی کند یا تغییر نام دهد یا پاک کند حالا در هر نسخه ای ویندوزی که باشد

سعی کنید یک پوشه با یکی از اسامی
con یا nul یا  Aux یا Lpt1 بسازید خواهید دید که ویندوز به شما اجازه ی چنین کاری را نمی دهد چرا که ویندوز از این اسامی به منظور دیگری استفاده  می کند مثلا Lpt1 به عنوان پورت پرینتر ، con  به console اشاره می کند این اسامی بیشتر هستند تعداد دیگری را در لیست زیر ببینید

CON, PRN, AUX,NUL, COM1, COM2, COM3, COM4, COM5, COM6, COM7, COM8, COM9, LPT1, LPT2, LPT3, LPT4, LPT5, LPT6, LPT7, LPT8,  LPT9

یکمی تلاش کنید تا یکی پوشه با یکی از اسمهای بالا بسازید اگه نشد به خواندن ادامه دهید
حالا می خوام روشی رو براتون بگم که بتوانید یک فایل یا فولدر یا پوشه را به این اسامی دربیاورید
از منوی استارت گزینه run را انتخاب و در اون بنویسید cmd و کلید اینتر را بزنید
فرض می کنیم که می خواهیم پوشه ای با نام con در درایو سی بسازیم خب در پنجره cmd می نویسیم

md\\.\C:\con

مشخص است که برای ساختن پوشه ای به نام con مثلا در درایو دی و در داخل فولدر music باید دستور زیر را در cmd بنویسید

md\\.\D:\music\con

خب حالا به مسیر مورد نظر بروید و نتیجه کار را ببینید. جالبه نه ، ویندوز یک سیستم عامل پر از آرایه متناقض نما است
حالا سعی کنید این پوشه را پاک کنید یا تغییر نام دهید یا آن را حذف کنید
چطور شد؟ نمی شود؟ خب به خواندن ادامه دهید تا ببینید چطور می شود؟
حتی نمی توانید از این پوشه یک کپی بگیرید این همان چیزی است که ما برای حفاظت از اطلاعات شخصی خود می خواهیم
در ادامه دستورات لازم برای انجام همه ی کارهای بالا را یاد خواهید گرفت

con-lpt1-nul

برای حذف پوشه ای با نام con در درایو سی باید در cmd بنویسید

rd\\.\C:\con

برای اینکه بتوانید یک پوشه را حذف کنید باید درون آن فایل یا پوشه ای دیگر نباشد یعنی کاملا خالی باشد

برای تغییر نام پوشه ای با نام con در درایو سی باید در cmd بنویسید

ren\\.\C:\con NewName

اگر پوشه را تغییر نام دهید دیگر از آن در برابر حذف ، کپی شدن و غیره محافظت نمی شود

NewName نام جدید پوشه con است

می توان از این قابلیت برای قفل کردن فایل ها استفاده کرد به این صورت که شما با استفاده از دستور کپی نام فایل خود را به یکی از اسامی بالا تغییر دهید مثلا یک فایل عکس به اسم 1.jpg در درایو دی در داخل پوشه Pictures دارید یعنی D:\Pictures\1.jpg و می خواهید ان را با نام جادویی NUL قفل گذاری  کنید

از منوی استارت Run را انتخاب کرده و در ان cmd را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید
در پنجره cmd این دستور را تایپ کنید

copy D:\Pictures\1.jpg \\.\D:\Pictures\NUL.jpg

حالا فایل شما یک نسخه از عکس دارید که قفل شده است می توانید فایل اولی را پاک کنید
برای برداشتن قفل عکس بالا در cmd بنویسید

ren\\.\D:\Pictures\NUL.jpg NewName.jpg

شاید بخواهید تعداد زیادی فایل را قفل کنید در این مورد قفل کردن تک تک فایلها یک کار خسته کننده و بیهوده است به جای آن تمام فایلهای خود را با در فایل Zip ریخته و سپس آن را قفل گذاری کنید

چطور بود؟ امیدوارم مفید بوده باشد بازهم ترفند و مطلب درخواست بدهید

  1. يه عاشق
    2010/09/26 در 02:27

    اين مطلبتون خيلي به من كمك كرد واقعا خييييييييييييييييلي خيييييييييييييييييييلي ممنون

  2. alireza
    2010/03/14 در 11:18

    salam man chetoor mitunam 1 folder ba alamate soal ?? besazam ke na copy beshe na baz beshe ama failamo berizam tosh ?? plz age kasi midune komak konid plz emil bedin mamnoon
    alireza.s700@yahoo.com

  3. وحید
    2010/01/21 در 12:25

    وحید :

    0

    0
    Rate This

    PDRTJS_settings_574604_comm_7154 = {
    «id» : «574604»,
    «unique_id» : «wp-comment-7154»,
    «title» : «%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85+%D9%85%D9%86+%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%D8%A7+%D8%A7%D8%B2+%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87+%D9%87%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%86+%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D9%86%D9%85…»,
    «item_id» : «_comm_7154»,
    «permalink» : «http%3A%2F%2Fegza.wordpress.com%2F2008%2F11%2F04%2Fcon-prn-auxnul-folder-names%2F%23comment-7154»
    }

    سلام من واقعا از برنامه هاتون ممنونم

  4. وحید
    2010/01/21 در 12:03

    سلام من واقعا از برنامه هاتون ممنونم

  5. محمد-ج
    2009/11/15 در 20:11

    سلام دوستان .من با يه برنامه مثل فولدرلاك يه سري چيزا رو قفل كردم بعدشم پسورد و يوزرم رو فراموش كردم ( يه سري چيزا هست كه بايد بيشتر بدونيد) و اين آي دي منه هركي كه بتونه كمكم كنه پاداش داره (مالي) آي دي m_gbazi

  6. azacr
    2009/10/14 در 16:10

    سلام دوست عزیز
    می خواستم در مورد پسوند یا فرمت mpi اگر اطلاعاتی دارید بفرمایید .اگر عکسی با این پسوند یا فرمت باشد چگونه می شود ان را open کرد و دید. ایا روشی از برنامه نویسی وجود دارد که عکسهایی را بشود جوری convert یا codec کرد با این پسوند یا فرمت ؟ اگر خواستید یک عکس از این نوع را می توانم برایتان بفرستم. خیلی ممنون

  7. keyvan
    2009/08/18 در 20:33

    من يه فايل رو با برنامه فولدر لاک قفل کردم ديدم پسوردی که براش زدم جواب نميده هرکاری کردم فايل رو برگردونم نشد
    حتی re storeهم کردم نشد، واسه اينکه فايلم برگرده بايد چی کار کنم

  8. 2009/07/02 در 19:19

    آقا فرهاد می چسباند قربانش را

  9. ناشناس
    2009/04/29 در 20:01

    سایتتون واقعاعالیه

  10. سعید
    2009/04/22 در 06:36

    سلام.یکی هم بگه من چیکار کنم؟من با همین برنامه ای که میگین پوشه های ویندوز را قفل کردم ولی بعدش با یک نرم افزار دیگه که قفل شکن بود قفلشو شکستم حالا حتی وقتی ویندوزم عوض می کنم و دوباره نصبش می کنم بازم پوشه ها قفل نمیشه

  11. hsd
    2009/04/05 در 08:14

    اگر فولدری را زیپ با پسورد بکنیم و پسورد زیپش را فراموش کنیم
    چه باید کرد

    • 2009/04/05 در 19:55

      بايد به حال خود گريست مخصوصا اگه پسوردش سخت و طولاني باشد

  12. alireza
    2009/03/13 در 05:57

    سلام من با استفاده از برنامه ي folder lock به اشتباه فايل برنامه هاي خودم رو كه داخلش برنامه folder lock هم بود رو قفل كردم وديگه اين برنامه كار نميكنه ميخواستم بدونم راهي هست كه دوباره پوشه ي برنامه هام رو از حالت مخفي رد كنم؟

  13. 3dx
    2009/02/16 در 20:10

    دمـــــــــــــــــــــت گـــــــــــــــرم !!!

  14. 2008/12/14 در 13:24

    سلام مثل هميشه خوب و عالي بود.

  15. ارمین
    2008/12/13 در 16:25

    سلام به همه
    سوال:من براي فولدر لاک رمز گذاشتم حالا رمزشو فراموش کردم باید چی کار کنم داخلش هم چيزاي مهمي دارم تو رو خدا كمكم كنين؟
    جواب: شما دو راه دارید
    1- یک ماه صبر کنید تا وبلاگ من و سایت خصوصی من حاضر شود اولین مورد که می خواهم بگم در همین مورد است
    2- به من ایمیل بزنید یا هر شب ساعت 10 تا 12 در داخل مسنجر با من گفتگو کنید

    http://karbon2010.blogfa.com
    http://karbon2010.com
    karbon2010@yahoo.com

  16. علی
    2008/11/20 در 14:52

    سلام. خیلی جالب بود. ولی من یک ترفند خیلی راحت تر بلدم P:

  17. salamam
    2008/11/14 در 20:51

    salam
    dar run cmd k mizanam erorr mide chera ?

  18. مجتبی
    2008/11/12 در 18:06

    سلام. من یه مشکلی داشتم به نظر میاد شما بتونین کمکم کنین در این صورت واقعا منو مدیونه خودتون کردی. من یه برنامه از p30download برداشتم به نام Folder Lock که هنوز هم هست رو سایت. خواستم امتحان کنم و روی desktop اولین چیزی که خود برنامه آورده بود یعنی Mojtaba (تو ویندوز ویستا شامل documents و … که خودتون بهتر می دونین) قفل کردم. بعد از اون اجازه هیچ کاری رو حتی باز کردن برنامه و برداشتن قفل رو بهم نمی داد. نزدیک 1.23 گیگ مطلب داشتم که قفل شده بود. یکی از دوستام تونست با دی وی دی نصب ویندوز USERS رو از درایو C برداره حالا اون فایل ها رو دارم ولی حتی با عوض کردن ویندوز هنوز قفلن. تو properties حجم رو همون 1.23 گیگ می نویسه ولی هیچ راهی نیست که نشونشون بده. واقعا به کمکتون احتیاج دارم منو از ماه ها تایپ مجدد بی نیاز می کنین. سپاس
    ==========================
    سلام
    من نرم افزار Folder Lock نسخه 5.6 رو در ویندوز اکس پی نصب کردم (متاسفانه فعلا ویستا ندارم) و مشکلی که شما عنوان کردی رو رو برای خودم ایجاد کردم و بعد سعی کردم این مشکل رو برطرف کنم این هم نتایجش :

    اونطور که فهمیدم این نرم افزار اطلاعات را هیچ گونه رمزنگاری نمی کند (به طور پیش فرض ) چرا که برای رمزگذاری فایل با حجم بالا زمان زیادی مورد نیاز است تنها کاری که نرم افزار Folder Lock انجام می دهد ایجاد یک نوع نشانه گذاری بر روی پوشه ها که آنها از دید کاربر و اکسپلور ویندوز مخفی نگه می دارد پس برای دستیابی به اطلاعاتی که با این نرم افزار قفل گذاری شده اند باید از یک مسیر غیر از اکسپلورر ویندوز استفاده کنید یا از یک سطح نزدیکتر به دیسک. این حدس درست بود و با استفاده از نرم افزار ntfs reader توانستم به تمام فایلهام رو دستیابم
    با استفاده از نرم افزار ntfs reader به محلی که پوشه قفل شده وجود دارد بروید و پوشه قفل شده را انتخاب و بر دکمه save از نوار ابزار کلیک کنید و سپس محلی برای ذخیره کردن اطلاعات انتخاب کنید ، احتمالا استفاده از سی دی زنده لینوکس مثل ubunto یا knoppix راه حل دیگری باشد که این رو هنوز امتحان نکردم
    امیدوارم مشکلتون حل بشه ، لطفا نتیجه رو به من اطلاع دهید
    http://www.diskinternals.com/download/NTFS_Reader_Setup.exe

  19. lمجتبی
    2008/11/09 در 09:06

    اقا تو ویستا امتحان کردم نشد.واسه ویستا چیکار باید کرد؟منم دلم میخواد.

  20. حسین
    2008/11/09 در 04:18

    مهرزاد جان اینا که دوستمون گفته کاری به رجیستری نداره ، دستورات DOS هستش که تو ویندوز کاربرد داره.
    در ضمن ترفند خوبیست

  21. مجيد
    2008/11/08 در 08:02

    من هم به دستورات و ترفند هاي داس خيلي علاقه دارم.اميدورام باز هم ازيان دستورات برامون بنويسيد.
    اين دستور هم براي مخفي كردن فولدر اميدورام تكراري نباشه
    به عنوان مثال فولدر picture در درايو G
    attrib +h +s G:\picture
    براي برگردوندن فايلتون هم ميتونيد دستور را بجاي + با – بنويسيد دقت كنيد اسم فولدر شما بايد اسم خاص باشه مثلاً new folder نباشه
    به space ها در دستور دقت كنيد!
    براي ديدن فولدر مخفي هم ميتونيد آدرس رو تو نوار ابزارتون بنويسيد.

  22. نوید
    2008/11/08 در 07:28

    سلام.من دستورات بالا رو امتحان کردم ولی با پیغام خطا مواجه شدم!(جواب نمیده رو سیستم من)منو راهنمایی کنید لطفا!

  23. 2008/11/08 در 00:12

    سلام
    مطلب جالبي بود.
    من دوست دارم با وب شما تبادل لينك كنم.
    لطفاً من رو با نام دانلود بازي هاي جذاب لينك كن و بعد به من خبر بده تا با هر نامي كه خواستي لينكت كنم.
    فعلاً باي.
    آدرس وب من :http://www.web30game.blogfa.com
    عنوان وب من : دانلود بازي هاي جذاب

  24. 2008/11/07 در 13:23

    ترفند خفنی بود! متشکر!

  25. حمید
    2008/11/07 در 12:07

    میگم مرده شورت رو ببرن با این ترفندهای مسخره ی مثل خودت …
    آخه خره اینم راه حله میذاری ؟ گووووووووووسفند !!!

  26. alireza
    2008/11/07 در 02:54

    خیلی جالب بود.!
    thank you

  27. hossein
    2008/11/06 در 21:56

    یک سوال
    اگر فولدری را زیپ با پسورد بکنیم و پسورد زیپش را فراموش کنیم و پسورد بیش از دوازده حرف یا رقم باشد آیا راهی برای باز کردن آن هست ؟
    ممنون میشم اگه روششا برام میل کنید

  28. مهدی
    2008/11/06 در 19:26

    از اون ترفندای بیست بود.
    ایول اگزا جون:)
    فقط طرف مقابل نباید ترفند تو رو بلد باشه و الا !!!

  29. amir
    2008/11/06 در 18:36

    دمت گرم با حال بود

  30. BiLL
    2008/11/06 در 17:08

    سلام …

    جالب بود امتحانش کردم.

    ممنون از اطلاع رسانی .

  31. 2008/11/06 در 15:47

    خيلي عالي بود – پسرم
    حال كردم اين بهترين مقاله اي بود كه تاكنون در مورد قفل گذاري به اين سادگي خواندم

  32. 2008/11/06 در 13:39

    سلام . اینا را از کجا یاد گرفتی؟ منم میخوام بیشتر بدونم

  33. شهرام
    2008/11/06 در 11:53

    دمت گرم خیلییییییییی بدرد بخور بود باز هم از اینجور مطالب بزار

  34. مهرزاد
    2008/11/06 در 05:57

    خوب بود .ولي مي دانيد دانستن کد هاي رجيستري مانند اين است که بدانيد چطوري کله و پاچه گوسفند را تبديل به خوراک کله پاچه مي کنند . اگر تميز کردن آن را بدانيد ديگر هيچگاه به آن دست نمي زنيد. اگر خطرات کار اشتباه با رجيستري را بدانيد ديگر به آن دست نمي زنيد.

  35. رضا
    2008/11/06 در 04:46

    سلام . واقعا خیلی جالب بود . من اصلا کامنت نمیزارم . ولی اینقدر مطلبت باهال بود که کامنت واجب شدم . دستت درست دادا .

  36. 2008/11/05 در 21:22

    Salam
    vaghean amuzeshe khubi bood
    mer30 az karay ghashanget

  37. i
    2008/11/05 در 20:48

    سلام
    ای ولله !! خیلی ممنون
    راستی شما این مطالبو از جایی استخراج می کنید یا همه اونها رو تک تک رو سیستمتون امتحان می کنید؟

  38. ali
    2008/11/05 در 16:44

    واقعا عالی بود ممنون

  39. m
    2008/11/05 در 16:02

    سلام دوست عزيزم
    اين دستورات قابل دور زدن هستن ـ يعني ميشه فايلي كه قفل شده را به راحتي مشاهده نمود حالا با هر Extension .
    بنده فقط جهت اطلاع پيغام گذاشتم
    اگه نيازي بود بفرماييد توضيح بيشتر بدهم

  40. Hadi
    2008/11/05 در 00:26

    اوه
    چه حالی می ده از این ترفند سو استفاده کنی

  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه