خانه > egza, اگزا, اجتماع > چند حرف حساب در مورد حجاب

چند حرف حساب در مورد حجاب


egza.wordpress.com

طرح حجاب و حجاب در ایران

مراد از حجاب، پوشش اسلامي است، و مراد از پوشش اسلامي زن، به عنوان يكي از احكام وجوبي اسلام، اين است كه زن، هنگام معاشرت با مردان، بدن خود را بپوشاند و به جلوه‎گري و خودنمايي نپردازد.

در ((بازار آزاد برهنگى )) عملا زنان به صورت كالاى مشتركى (لااقل در مرحله غير آميزَش جنسِى ) در آمده اند ديگر قداست پيمان زناشوئى مفهومى نمى تواند داشته باشد و خانواده ها همچون تار عنكبوت به سرعت متلاشى می شوند.

هنگامى كه زن را از طريق جاذبه جنٍسيش وسيله تبليغ كالاها و دكور اطاقهاى انتظار، و عاملى براى جلب جهانگردان و سياحان و مانند اينها قرار بدهند، در چنين جامعه اى شخصيت زن تا سر حد يك عروسٍك ، يا يك كالاى بى ارزش سقوط مى كند، و ارزشهاى والاى انسانى او به كلى به دست فراموشى سپرده مى شود، و تنها افتخار او جوانى و زيبائى و خودنمائيش مى شود.

مساله اين است كه آيا زنان (با نهايت معذرت ) بايد براى بهره كشى از طريق سمع و بصر و لمس (جز آمٍيزش جٍنسى ) در اختيار همه مردان باشند و يا بايد اين امور مخصوص همسرانشان گردد.

بحث در اين است كه آيا زنان در يك مسابقه بى پايان در نشان دادن اندام خود و تحريك شٍهوات و هوسٍهاى آلوده مردان درگير باشند و يا بايد اين مسائل از محيط اجتماع بر چيده شود، و به محيط خانواده و زندگى زناشٍوئى اختصاص ‍ يابد؟!

برهنگٌى زنان كه طبعا پيامدهائى همچون آرايش و عشًوه گرى و امثال آن همراه دارد مردان مخصوصا جوانان را در يك حال تحِريك دائم قرار مى دهد تحِريكى كه سبب كوبيدن اعصاب آنها و ايجاد هيجانهاى بيمار گونه عصبى و گاه سر چشمه امراض روانى مى گردد، مگر اعصاب انسان چقدر مى تواند بار هيجان را بر خود حمل كند؟ مگر همه پزشكان روانى نمى گويند هيجان مستمر عامل بيمارى است ؟

آمارهاى قطعى و مستند نشان مى دهد كه با افزايش برهنٍگى در جهان طلاق و از هم گسيختگى زندگى زناشٍوئى در دنيا به طور مداوم بالا رفته است ، چرا كه ((هر چه ديده بيند دل كند ياد)) و هر چه دل در اينجا يعنى هٍوسٍهاى سركش بخواهد به هر قيمتى باشد به دنبال آن مى رود، و به اين ترتيب هر روز دل به دلبرى مى بندد و با ديگرى وداع مى گويد.

در جامعه‎اي كه برهنگي بر آن حاكم است، هر زن و مردي، همواره در حال مقايسه است؛ مقايسه‌ي آنچه دارد با آنچه ندارد؛

منبع:تفسیر قرآن

بحث رو باز رها می کنم تا شما هم نظرتون رو دریغ نکنید

Advertisements
  1. ali
    2010/05/01 در 18:06

    فك كنم همين كافي باشه:
    اي زن به تو از فاطمه اينگونه خطاب است
    كه ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است

  2. ثانیه سوار
    2010/01/13 در 08:20

    به نظر من دخترا اگربد میپوشند فقط به خاطر این که فکر میکنند با این طرز پوشش میتونند نظر جنس مخالف روجلب کنند یانه وقتی یه دختر با چادر یا یه مانتوی مثلا بلند ویه مقنعه با هد میپوشندپسرا اونو مسخره میکنند دختر هم به خاطر اینکه تحقیر نشه یامسخرش نکنند میره یه مانتوی کوتاه شلوار کوتاه باچکمه میپوشه وموهاشو طوری درست میکنه که پسرا میگن ما این طرز درست کردن موها رو یاد نداریم پس شما پسرها مقصر هستید برید خودتونو درست کنید

  3. 2010/01/10 در 14:27

    سلام عزيزانم.من موافقم با حجاب.ببينيد جانم بي حجابي و دليل بر استقلال زن نيست . نشان از اين نيست كه بگن اين زن با فرهنگ يا با شخصيتي است.زن هاي بي حجاب فقط بي بندوباري را در جامعه زيا ميكنند.بالاخره اين كارشون يه جور خودنمايي است .عزيزان بي حجابي يا بدحجابي افتخار و كلاس نيست.بي كلاسيه/چرا بعضي يا از فرهنگ غرب فقط بي حجابي را ياد ميگيرند؟؟؟؟ چرا از اروپايي ها ياد نميگيرين؟چه عيبي داره ما هم مث اونا باشيم منتها چيزهاي خوبشونو اقتباس كنيم.اروپاي ها امريكايي ها اينا نيستن كه شما تو ماهواره ميبينيد عياشي ميكنند.اروپايي ها اونا هستند كه كره ماه و ميگيرند اونا كه انديشمند هستند دانشمند هستند به درد جامعه شون ميخورند.اروپايي يا اينا نيستن كه شما تو ماهواره بي بندوبار هارو ميبينيد اينا يه مشت آدم هرزه و بي ادبن كه آبروي اروپايي ها را بردن.شما هم مثل اروپايي ها باشيد كلاس بالا مودب با شخصيت نمره 20 بيارين زرنگ دانشگاه باشين بريد اكتشافات علمي انجام بدين.خلاصه آنكه انسانهاي بيحجاب و بدحجاب رو بذلريد به حال خودشون چون لينا به آموزش نيازي ندارن يعني خودشون تشخيص نميدن بايد چه جوري باشن؟؟؟كه بيام واسشون توضيح بيم؟انقدر جاهل تشريف دارند؟؟؟؟قربان شما گلبهار خانوم…

  4. مریم
    2010/01/01 در 16:24

    من بانظر شما که موافقم وباید زن تمهم اندام وناز و عشوه اشو برای همسرش و بدور از جامعه بذاره.ام دخترهای امروزه برای خود نمایی لباس نمپوشن و نمیخوان که برای تحریک کردن مردها لباس بپوشن و اصلا دخترا کمبودی ندارن که بخوان با طرز لباس پوشیدن شون کمبود هاشون رو جبران کنن.البه همه چیز رو گردن دخترا نندازین این پسرها هم باید خودشونو جمع وجور کنن و من با نظر آقا امید کاملا موافقم که آدم باید خودش قدرت داشته باشه کهتوی گناه نیفته.

  5. 2009/12/31 در 22:48

    من به شخصه خودم اعتقاد به وقار و حیای یک دختر دارم اما بحث از اینجا شروع میشه که آیا میشه این حجب و حیا رو به وسیله ی زور در دختر شکل بدیم؟! 100% مخالفم! همینطور که خیلی از دوستان تو کامنت های بالا اشاره کردن زور همیشه کارو خراب میکنه. من اعتقادم بر اینه اگر یک جریان آزاد به دور از افراط حاکم بشه همراه با آموزش صحیح از کودکی، مشکل تا حد فوق العاده ای حل میشه البته پروسه ی زمانی خودش رو باید طی کنه تا جواب بده، مثلا در جامعه ی ما اگر حجاب اجباری برداشته بشه خیلی خوب میشه اما اوایل کار خیلی ها به اصطلاح میان از اینور بالا پشت بوم نیوفتن عقب عقب میان از اونورش میوفتن! یعنی همون بی جنبگی! در کل تو جامعه ی ما نیاز به یک برنامه ریزی صحیح داره.
    خلاصه اینکه در یک جمله به نظرم همون جریان آزاد مثل تمام کشور های متمدن دنیا میتونه کارسازتر از الان باشه و عادت باعث بشه که بی جنگی بر طرف بشه!
    تا حالا انقدر کامنت ننوشته بودم :دیییی

  6. خشايار
    2009/12/31 در 22:38

    به نظرم بي بيند و باري و اينجور مفاهيم ارتباطي با حجاب و اينجور چيزا ندارن. بايد ديد پتانسيل فرهنگي جامعه در چه وضغيه. نميدونم چقدر با فرهنگ آمريكايي آشنا هستين!؟ ولي نهاد خانواده تو جامعه آمريكايي (برخلاف جامعه پير اروپايي) به شدت ارزشمنده، تو جامعه خودمون هم فكر كه فيلتٍري به اسم حجاب هست آمار خيانت چه غير قانوني و چه قانوني (صيغه و امثالهم) بالاست به نظرم. اني وي نظر من بود!

  7. میثم
    2009/11/29 در 12:48

    با سلام
    به نظر من خود جامه یک مکانیسم خاصی داره که خیلی از مشکلات و خودش تو خودش سیستماتیک حل می کنه که اگه آزادی انتخاب باشه ارزش هر کاری معلوم میشه.حجاب با زور فایده ای نداره یعنی تو جامعه باید بشود دختر (پسر ) خوب و بد را از هم تشخیص داد خیلیا زیر چادر خیلی کارا می کنند که این بد بینی هزار مرتبه بدتره.
    می خوام بگم به حجاب نسبی معتقدم یعنی دوست ندارم تیم فوتبال بانوان(یا سایر ورزش ها) با مانتو بازی کنه کجاست تساوی زن و مرد تو فعالیت های اجتماعی؟؟؟مگه چند بار خواننده زنی مثل هایده متولد میشه که………….
    به وللاه اگه انتخابی باشه منه نوعی اگر برم تماشای فوتبال بانوان تو استادیوم فقط و فقط واسه تشویق تیم ایرانه نه چرندیات دیگه

  8. 2009/11/25 در 21:25

    دوستی که ریاضت کشید و پرده حجاب براش برداشته شد می گفت:
    اگر بدانیم که با بد حجابی چقدر از خدا دور میشویم و اتش حسرت این دوری بسیار سوزناک است هیچ وقت لذت اصلی را به لذت انی ترجیح نمیدادیم

  9. محمد
    2009/11/06 در 01:47

    سلام به شما. موضوع جالبیو نوشتید.نظرات هم جالب بود ممنون از همه دوستان

  10. حنانه
    2009/11/03 در 21:00

    براي همه خانوم هاو اقايون
    اگر لذت ترك لذت بداني دگر شهـ.ـوت نفس لذت نداني
    1-ايمانمون را تقويت كنيم
    2-آگاهيمونو بالا ببريم
    باور كنيد خيلي از دختر ها نميدونن كه تمايل به زيبايي وجلوه گري طبيعي است كه خدا براي تحكيم خانواده قرار داده ونميدونن كه جلوه گري در محيط اجتماع يعني خودتو در دسترس هر كسي وناكس قرار دادي ونميدوننكه با بد حجابيشون چه ظلمي درحق جامعه مخصوصا اقايون ميكنند
    3-پس خانوادهها بايد بچه هاشونو اگاه كنن
    4-اگر اجتماع با روي باز از بدحجابان استقبال نكنه و در عوض به محجبه ها بها بده خودتون بگيد چي ميشه؟

    • بابک
      2009/11/13 در 20:35

      با سلام خدمت آقای/خانم حنانه.
      با اجازه شما، در رابطه با فرمایشتون یه نکته ای رو عرض میکنم.

      1- ایمانمون تقویت بشه، خیلی خوبه ولی بد نیست بدونیم که گناه نکردن هیچ ارتباطی به ایمان نداره. دل صاف و پاک میخواد فقط. ضمناً با روش جاری فعلی، به عنوان مثال، این که در مدارس به کسانی که در نمازخانه مدرسه نماز میخونن نمره داده میشه، فقط تیشه به ریشه ایمان بچه هامون میزنیم و ریاکار بارشون میاریم. یه موضوعی هم مثل حادثه تویسرکان کافیه کلی دین و ایمون مردم رو به باد بده.
      2- بالا بردن آگاهی بسیار کار خوبیه و صد در صد با شما موافق هستم. یکی از طرق بالا بردن آگاهی، آموزش مسائل جنسی از طریق سیستم آموزشی (مدارس) به نوجوانانه که متاسفانه مقدور نیست. آگاه کردن از عذاب جهنم هم فکر نمیکنم تاثیر زیادی داشته باشه در جلوگیری از گناه کردن. تو رو خدا یه راهنمایی بکنین که چطوری و در چه زمینه ای آگاهیمون بالا بره؟
      3- حرف کاملاً درستیست و حرف حساب جواب نداره. «آگاه کردن» فرزندانمون وظیفه بسیار حساسیه که به عهده داریم.
      4- همین میشه که الان هست! یعنی بی اخلاقی بیداد میکنه، ریاکاری و دوروئی زیاد میشه، مردم در ظاهر یه جور و در باطن و خلوت یه جور دیگه هستن! غیر از این باید اتفاق بیفته؟

      شاید کمی تند عنوان کردم، در هر صورت عذر میخوام، امیدوارم متوجه باشین که موضوع شخصی نیست، داریم راجع به یه مسئله اجتماعی صحبت میکنیم و باید صریح باشیم. امیدوارم که اگر درک درستی از فرمایشاتتون نداشتم راهنماییم کنین.

    • بابک
      2009/11/13 در 20:49

      ببخشین، این نکته رو فراموش کردم. فرمودین که:

      «باور كنيد خيلي از دختر ها نميدونن كه تمايل به زيبايي وجلوه گري طبيعي است كه خدا براي تحكيم خانواده قرار داده ونميدونن كه جلوه گري در محيط اجتماع يعني خودتو در دسترس هر كسي وناكس قرار دادي ونميدوننكه با بد حجابيشون چه ظلمي درحق جامعه مخصوصا اقايون ميكنند»

      تمایل به زیبایی و جلوه گری طبیعی است، کاملاً درسته. اما تفسیر این که «خدا براي تحكيم خانواده قرار داده» رو ما از توش در آوردیم. در حقیقت تمایل به زیبایی و جلوه گری، در تمامی موجودات زنده (تقریباً تمامی موجودات، جز چند رده از نخستیان و اسفنج ها و کرم ها و تک سلولی ها و بعضی حشرات)، به طور اعم حیوانات رو خداوند دانا قرار داده برای بقا و ادامه نسل این موجودات. حالا اگه ما انسانها بیاییم و این مسئله رو با اخلاقیات قاطی کنیم، اشکالی نداره و حتی در مواردی خوب هم هست، اما این که بندازیم گردن خدا، کار درستی نیست. به عنوان یک مرد، لذت میبرم از این که لباس تمیز و مرتب و اطو کشیده ای بپوشم، بوی خوب بدم، کفش تمیز و واکس خورده بپوشم، کراوات زیبایی ببندم، ماشینم تمیز باشه و موهای مرتبی داشته باشم. قبل از این که به فکر این باشم که خانمها از من خوششون بیاد، خودم از تمیز و مرتب و آراسته بودن خودم لذت میبرم. ضمناً دقت میکنم که زیر موهای مرتبم، مغزم رو از خشکی و بیماری و بوی بد حفظ کنم. خیلی از آقایون مثل من فکر میکنن و رفتار میکنن و دلیلی نمیبینم که خانمها هم اینجوری نباشن. اگر یه خانمی به خودش برسه، اولین چیزی که توی ذهن من میاد اینه که از مشاهده زیبایی خودش لذت میبره و خالقش رو تحسین میکنه. من هم با دیدن این خانم، خالق یکتای بی همتای خودم رو تحسین میکنم و اصلاً فکر نمیکنم که اون خانم، برای جلب توجه من این کار رو کرده، چون جلب شدن توجه من، به «خودم» بستگی داره، نه اون خانم. در واقع به همون «مغز»م که سعی کردم سالم نگهش دارم بستگی داره، نه بوی عطر و مو و مانتوی تنگ و چکمه اون خانم.
      جناب آقای/سرکار خانم حنانه، خواهش میکنم تجدید نظر کنین در این روش تفکر، «جلوه گري در محيط اجتماع يعني خودتو در دسترس هر كسي وناكس قرار دادي». این حرف خیلی زشته، خیلی برخورنده است و منطق یک طرفه ای است که اجازه و حق اظهار نظر به طرز فکر مقابلش رو نمیده. با این دید، انسانها رو خیلی کوچک و حقیر فرض میکنین. خیلی تک بعدی و نفهم فرضشون میکنین.
      باز هم به عنوان یک مردم میگم: اون ظلمی که شما صحبتش رو میکنین، خود مردها به خودشون میکنن، البته اگه مغز و ذهن بیماری داشته باشن. یه مرد با روح پاک و ذهن سالم، به هیچ عنوان از دیدن هیچ زنی، هیچ زنی، در هیچ حالتی، دچار ظلم نمیشه.
      حالا اگه بفرمایین که اغلب مردها ذهنشون بیماره، دیگه اون وقت جنگ مغلوبه میشه! اما از شوخی گذشته، اینجا همونجاییست که نیاز به آموزش و آگاهی داریم.

  11. 2009/08/27 در 07:48

    در مورد حجاب آقايون هم بنويس

    • ناشناس
      2010/01/18 در 08:58

      akhen :

      PDRTJS_settings_574604_comm_5125 = {
      «id» : «574604»,
      «unique_id» : «wp-comment-5125»,
      «title» : «%D8%AF%D8%B1+%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF+%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8+%D8%A2%D9%82%D8%A7%D9%8A%D9%88%D9%86+%D9%87%D9%85+%D8%A8%D9%86%D9%88%D9%8A%D8%B3…»,
      «item_id» : «_comm_5125»,
      «permalink» : «http%3A%2F%2Fegza.wordpress.com%2F2008%2F05%2F31%2F%25da%2586%25d9%2586%25d8%25af-%25d8%25ad%25d8%25b1%25d9%2581-%25d8%25ad%25d8%25b3%25d8%25a7%25d8%25a8%25db%258c-%25d8%25af%25d8%25b1-%25d9%2585%25d9%2588%25d8%25b1%25d8%25af-%25d8%25ad%25d8%25ac%25d8%25a7%25d8%25a8%2F%23comment-5125»
      }
      در مورد حجاب آقايون هم بنويس

  12. 2009/08/27 در 07:46

    من آخن هستم فرزند برومند ايران و بزرگ شده آلمان
    از حجاب در ايران يه چيزايي شنيدم و ديدم و لي مي خوام اين مطالب رو ادامه بدي چون مي خوام تو وبلاگم براي ايران زمين كمكي كنم تا فرهنگي كه از ان دور شديم رو برگردونيم
    ممنون

  13. ناشناس
    2009/08/19 در 18:40

    سلام
    حجاب درسته بهترین عبارات در مورد حجاب تو قران اومده. ولی یه چیزهایی هست که من بی ایمون نمی فهمم. برا همین یه عده انسان با دین وایمون و موفق تو زندگی با توجه به همون ایه ها یه راههایی رو پیش رومون می زارن که ما راحتر به مقصد برسیم.یکی از بهترین ها در مسئله حجاب استاد شهید مطهری هستش که تو کتاب مقام زن ایشون بسیار زیبا در مورد حجاب و فلسفه اونو کلا زن و سیاست و مرد خلاصه همچی گفته پیشنهاد می کنم بخونید.
    یه چیز می دونید برهنگی یه بیماری که تو عصر ما به وجود اومده که محققان غربی هم تا چند وقت دیگه پی می برن.
    استاد مطهری این بحث رو به 5 بخش تقسیم کرده :
    یکی از مهمترین ها حدود پوشش اسلامی هستش ایا اسلام میگه پرده نشینی یا اینکه بدون کنارگیری همپای مرد همراه با حجاب اسلامی حرکت کنه.
    ویل دورانت در مورد قوم یهود میگه : اگر زنی با صدای بلند صحبت میکرد و نقض قانون یهود رو میکرد یا اگر بدون چیزی بر سر به درون جامعه می اومد مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه او را طلاق دهد.
    یا در ایران قدیم زنان اشرافی حق حضور در جامعه را نداشتند و حتی با پدر و برادر خود نمی توانستند دیدار کنند.
    اگر فکر می کنید که حجاب اسلامی تاثیری از قوانین ایران باستان داره اشتباه می کنید چون در ان زمان اسلام به ایران نیومده بود.
    ویل دورانت عقیده داره که حجاب اسلامی را تاثیر ارتباط اعراب با سایر ملل می داند و می گوید که حجاب در دوره ولید دوم معمول شد. گوبینو و جواهر لعل نهر حجاب را تقلید اعراب از دو امپراطوری ایران و روم می دونستن.
    بعضی از غربی ها می خوان با بعضی از مسایل الکی دین مارو تحریف کنن. مسلن در مورد وسایل زینتی .پیامبر که سلام خدا بر او و خاندان پاکش از جمله مهدی موعود منجی عالم باشه بارها فرموده از نعمت ها و لذایذ خوب دنیا به خوبی استفاده کنید (النظافه من الیمان)
    (من اخلاق الانبیا حب النساء) و تاکید نموده.بنابراین نمیشه حجاب رو از روی ریاضت ورهبانیت قرار داد.
    سیر روابط زن ومرد به جهار دسته تقسیم میشه:
    1- مرحله طبیعی رفتار زن ومرد که روابطی ازاد و بی قید وشرط داشتن.
    2-دوره تسلط کامل مرد که حجاب حاصل الین دوره هستش.
    3-دوره اعتراض زنان به مظالم مردان به وسیله مطبوعات و تشکیل کنفرانس.
    4-دوره تساوی حقوق زن ومرد که شبیه دوره اوله.
    عده ای میگن که غیرت ریشش تو حسادت مرد به مردان دیگه هستش به خاطر جلوگیری از کامجویی مردان دیگه از همسر شونه که به این خود خواهی مرد غیرت گفتن چون می خواستن رو اون صحه بزارن.
    ولی یه چیزی میگخ که حادت با غیرت فرق داره .حسادت از غرایز که ریشش خودخواهیه ولی غیرت یک حس اجتماعی ونوعی که که هدفش متوجه دیگرانهغیرت برای تحکیم خانواده و محافظت از نسلهاست.
    اینارو من از رو کتاب مقام زن گفتم امیذوارم بقیشم برید بخونید که تو تحکیم خانواده کمک می کنه.
    به امید اون روزیکه اقامون بیاد و همچیو درست کنه .انشاء الله .
    یه جیز دیگه بیاید ما مردام به این مسئله کمک کنیم نه اونو بدترش کنیم.
    خوبه به فکر اون دنیامونم باشیم دیگه این که انکار ناپذیره.
    یا علی.

  14. نوید
    2009/07/04 در 17:11

    (پوزش به خاطر غلطها،تصحیح شده!)
    اول سلام
    ببینین من با حجاب کاملاً موافقم،حجب و حیا خیلی خوبه،ولی اعتقاد دارم هر چی که زور توش باشه به فنا میره،حتی مقدسترین چیز ها(بد میگم؟)

    در ضمن چرا همه چی رو فرتی به غرب وصل میکنین؟!به خودمون نگاه کنیم خیلی بهتره،خدا وکیلی با اینهمه ادعا که بعضی از دوستان در مورد کشورمون دارن،بی بند و باری تو جامعه ما کمه به نظرتون؟!
    بیاید خودمون رو گول نزنیم،مشکل از یه ججای دیگه ست نه از حجاب!
    لااقل تو بلاد کفر این مشکلو با خودشون یه جوری حل کردن واسه همیشه،ولی ما چی سی ساله هنوز اول راهیم(البته اگه عقب نر فته باشیم)!!!

  15. نوید
    2009/07/04 در 17:07

    اول سلام
    ببینین من با حجاب کاملاً موافقم،حجب و حیا خیلی خوبه،ولی اعتقاد دارم هر چی که زور توش باشه به فنا میره،حتی مقدسترین چیز ها(بد میگم؟)

    در ضمن چرا همه چی رو فرتی به غرب وصل میکنین؟!به خودمون نگاه کنیم خیلی بهتره،خدا وکیلی با اینهمه ادعا کع بعضی از دوستان ر مورد کشورمون دارن،بی بند و باری تو جامعه ما کمه به نظرتون؟!
    بیاید خودمون رو گول نزنیم،مشکل از یه ججای دیگه ست نه از حجاب!
    لااقل تو بلد کفر این مشکلو با خودشون یه جوری حل کردن واسه همیشه،ولی ما چی سی ساله هنوز اول راهیم(البته اگه عقب نر فته باشیم)!!!

    • بابک
      2009/11/13 در 20:18

      حرف حسابی جواب نداره. من هم همین مطلب رو یه خورده پایین تر گفتم. این جوی که توی جامعه ما حاکم شده، باعث چیره شدن ریا و دوروئی است. عده زیادی از مردم، وقتی به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند که البته من نمیتونم بگم کارشون بد و ناپسنده. وقتی کسی اعتقادی به حجاب اجباری نداره، طبیعیه که زمانی که زور بالای سرش نیست، مثلاً خارج از مملکت، توی خونه اش و یا حتی توی خیابون و جاده، جایی که چشم مامورا رو دور ببینه، التزامی هم در رعایت حجابش نداشته باشه.
      ای کاش بجای زورکی فرستادن مردم به بهشت، به این کارای خصوصی کاری نداشتن. هر کسی میخواد دینش رو نگهداره، آزاد باشه و هر کسی نخواد، آزاد باشه. وقتی که تربیت و فرهنگ درست باشه، اون آدم دین دار هم با دیدن چندتا تار موی یه دختر، دین و ایمونش به باد نمیره. ما چون عرضه ضبط نفس نداریم، با دیدن یه مانتوی تنگ یا چکمه (مصداق تبرج!!) رعشه به تنمون میفته و دیگه آخرت رو از دست میدیم، واسه همین چون عرضه نداریم، خانوما باید برن توی گونی تا ایمان ما حفظ بشه.

      به خدا هیچ اتفاقی نمیفته اگه نگاه نکنیم.

  16. میلاد
    2009/05/06 در 09:26

    تقصیر مال ما مرداست که زنها بی حجابند

  17. حمید
    2009/04/05 در 12:38

    ما نمی توانیم جوان امروزی را زور کنیم بلکه باید حجاب را به او بفهمانیم.
    ———–
    خدا خيرت بدهد

  18. مهناز
    2009/04/04 در 16:12

    وبلاگت ترکونده!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  19. sanam65
    2009/03/11 در 11:25

    خيلي دلم ميخواد ببينم اين آقا اميد چقدر خودداره که اينقدر به خودش مطمئنه من حرفاي آقابابک کاملا قبول دارم

  20. حسین
    2009/02/17 در 20:28

    همه ی اینا تقصیر امریکاست …

  21. فاطمه
    2009/02/17 در 18:36

    با سلام
    به نظر من بايد در جامعه تعادل باشه.از طرفي نميشه شرايط تحريك رو فراهم كرد بعد گفت شما تحريك نشيد.بالاخره نميشه به آدم گرسنه گفت اين غذا رو فقط نگاه كن ولي نخور.از طرف ديگه نميشه خانم ها رو به بهانه ي تحريك نشدن آقايون از رشد و حضور اجتماعي محروم كرد.البته حضور موثر و مفيد.

    • حامد
      2009/02/26 در 15:45

      با عرض سلام
      مسئله ی پوشش فقط در اسلام نیست بلکه در دورترین نقطه و فرهنگ های مختلف نوعی پوشش خاص مشاهده می شود ، در آدیان آسمانی نیز نه فقط اسلام بلکه مسیحیت تاکیده فراوانی بر حجاب بخصوص زنان دارد (اما مردان نیز نباید اصول و چارچوب پوشش را فراموش کنند حتی احادیثی از پیامبر اسلام در مورد پوشش ااست که حیا و پوشش را برای همگان واجب می دانند) .مجسمه های حضرت مریم را مشاهده کنید بخصوص آثار میکل آنژ حجابی شبیه به اسلام دارند . رعایت نکردن مسیحیان دلیل بر نبود قانون دینی نیست .
      در مورد غذا، اگر آن غذا مسموم باشد چه؟
      بانوان گرامی در اکثر عرصه ها هنری ، علمی ، دانشگاهایی و … فعالیت های بسیاری دارند . خود من در یک نمایشگاه گروهی نقاشی شرکت کردم و خدا شاهده که از 18 نفر فقط من پسر بودم .

  22. بابک
    2009/01/30 در 17:12

    برای اونایی که نمیدونن آیه 30 سوره نور (سوره بیست و چهارم قرآن) چی میگه:

    قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ

    به مردان با ايمان بگو ديده فرو نهند و پاكدامنى ورزند كه اين براى آنان پاكيزه‏تر است زيرا خدا به آنچه مى‏كنند آگاه است

    که تقریبا عرض بنده هم همینه،

    و برای اونایی که نمیدونن آیه 59 سوره احزاب (سوره سی و سوم قرآن) چی میگه:

    يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا

    اى پيامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گيرند اين براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند [به احتياط] نزديكتر است و خدا آمرزنده مهربان است

  23. Mojtaba Ar
    2009/01/12 در 16:26

    به نظر من این «ترجمه آیه 59 سوره احزاب» که نوشته شده بهترین جوابه.

  24. بابک
    2009/01/12 در 13:27

    چه اشکالی داره اگه برای زن هم حق انتخاب قائل بشیم؟ چه چیزی از مردانگی مردامون کم میشه؟ این که زن نه تنها در مورد لباس، که در مورد شریک بسترش هم حق انتخاب داشته باشه چه چیزیش بده؟ بهتر نیست بجای اینکه زن رو لای بقچه بپیچیم و بذاریمش تو دولاب و درشو ببندیم، یه خورده زور بزنیم و فکرمون رو تعمیر کنیم؟
    من هنوز مجردم، اما ترجیح میدم اگه روزی ازدواج کردم، همسرم (زنم) از روی «انتخاب» با من زندگی کنه، دعوا کنه، عشق بورزه و همبستر بشه، نه این که چون هیچ انتخاب دیگه ای نداره این کار رو بکنه. فکر کنین، فاصله زنی که در تخیلاتش مرد دیگه ای غیر از همسرش نقش بازی میکنه، تا انجام دادن اون کاری که فکرش هم مو به تن آدم سیخ میکنه – در صورت وجود فرصت مناسب – چقدره؟؟
    نگین که ندیدین، چشمامونو باز کنیم دور و بر همه مون متاسفانه پر از خانمها و آقایونیه که از فرط محدودیت وقتی به یه چیکه آب میرسن خودشونو خفه میکنن…
    به زبون آدمای باسواد و تحصیلکرده، اینم مثل رانندگیمونه، بدون فرهنگ مشخص!
    در مورد حجاب، شاید بهتر باشه که آگاهانه انتخاب بشه، نه به اجبار. فرقشو روزی میفهمیم که دیگه توسری در کار نباشه،

    یه چیز دیگه: مگه آیه اومده که تا یه خانم سانتی مانتال (به قول برادرا: بی حجاب یا بد حجاب) دیدیم باید با نگاه قورتش بدیم؟ اوهوی آقا، با توام! دفعه دیگه که یه همچین چیزی دیدی چشماتو درویش کن، انقد حال میده که نگو!

    • فریده
      2009/03/28 در 08:34

      معلومه آدم حسابی هستی

      • بابک
        2009/08/23 در 01:47

        خیلی معلومه!؟ 😉

  25. پریسا
    2009/01/09 در 16:31

    سلام
    ایول مرسده خانوم حرف حقو شما زدی.همینطور شما آقای امید خان.

  26. ناشناس
    2009/01/06 در 04:49

    آقا یا خانم ادیب

    من فکر میکنم که شما زیاد روی عبارت «باید فرهنگ سازی کرد» حساب باز کرده ای
    بعضی از امور به وجود درونی و غرایض انسانها مربوط می شود و با شعار نمی توان آنها را تغییر داد
    مثلا نمی توان بطور فرهنگی به مردان یاد داد که وقتی اندام خانم ها را می بینند فکر های جنسی به سرشان نزند چون طبیعت مرد سالم باعث می شود که اینطور باشد.
    اگر مرد با دیدن بدن زن هیچ عکس العمل ذهنی نداشته باشد مشکل دارد.

    چرا ما می خواهیم که به زور مسیر رودخانه را از پایین به بالا تغییر دهیم
    آنچه خدا دستور داده بهترین و تنها راه ممکن است

  27. 2008/11/16 در 18:00

    باید خدمت دوستان خودم بگم که دخترا اصلا بخاطره تحریک مردی لباس نمی پوشن
    و اونایی که اینجورین از قیافشون معلومه.
    مقصر شما پسرا هم هستین اگه به دخترای بد حجاب یا به قول خودتون خوش تیپ نگاه نکنیدو
    حقیرانه نگاشون کنید نه با تحسین بهتون قول میدم هیچ دختر بد حجابی باقی نمونه

    • sanam65
      2009/03/11 در 11:27

      دختري به خاطر نگاه يک مشت بي خرد(دور از جون بعضيها) لباسبپوشن بايد برن بميرن

  28. اميد
    2008/11/16 در 12:12

    اول سلام
    دوم
    اولا مگه نه اينكه ادم تو عمرش بايد ازمايش بشه تا معلوم بشه كه چقدر تاب تحمل در برابر سختي و گناه رو داره خوب حالا يعني بايد كه تمام دختران و پسران بايد زير پرده حجاب مخفي بشن تا جنس مخالف به هوس نيفته؟ نه ادم بايد خودش قدرت داشته باشه تا تو گناه نيفته كساني كه با يك نگاه خودشونو مي بازن و اسير شهوت ميشن ادماي ضعيف و عقده اي هستن كه از بچه گيشون نشعت مي گيره بعدشم دختري كه موي سرشو بيرون ميزاره مانتو تنگ و كوتاه تنش ميكنه يا پسري كه موي سرشو مثل زنا بلند ميكنه لباس چسبون تنش ميكنه مي خواد چيرو نشون بده بجز اينكه بگه من هستم بعدشم اونا كه ميگن بايد ازادي باشه كافيه با چشم عقل نه دل نه سر يه نگاه به جامعه غرب بندازن تا ببينند كه اونجا چه خبره و اخر اينكه شهوت ادم مثل ادم تشنه هست كه مي خواد با اب شور تشنگي شو هر لحظه بر طرف كنه ولي چه خوبه كه ادم زجر تشنگي رو بچشه تا اخر به اب شيرين وگوارا برسه. omidha1300@yahoo.com

  29. امیر
    2008/08/25 در 06:45

    ممنون که این بحث رو مطرح کردید
    به هر حال باید یه جایی تکلیف خودمون رو با خودمون مشخص کنیم
    ما با هم زندگی می کنیم
    آزادیم ، تا جایی که به جسم و روح دیگران ضرری نرسونیم
    ایا وضعیت ظاهری ما توی جامعه تاثیری نداره؟
    ما هر طوری که بخواهیم بیایم بیرون؟
    این خودخواهی نیست؟

  30. ashkan
    2008/06/25 در 17:45

    felan ba in hejab to daneshgaha ke gharare pishraft va takamol bashe tajavooz mikonan pishnehad mikonam be daneshge ma elmo sanate tashrif biyarid ta chizahy ro be shoma neshon bedim che adamhy ke edaye eslamayiato akhlagh daran chikara mikonan
    —————
    واقعا معلوم نیست داریم چی کار می کنیم

  31. مجتبی
    2008/06/09 در 08:43

    جــــــــَـــــــــــر نکنید!!!!!
    خانم ها هم اگر با پسرها دوس میشن فقط برای تشکیل یه زندگی خوب با مرد رویایی خودشون هستند.
    البته بهتر بود اینو جزء راههای جلوگیری از ترشیدگی که خانم ها ازش استفاده میکنن بذاریم.البته این روش موقتی است.خارجی های بی دیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن و کــــــــــــــــــــــــــــــــافر رو نگاه کنید(منظورم توریـستاس)اگه این مانتوها رو بدی بپوشن ……………

  32. manijeh
    2008/06/03 در 11:05

    سلام
    شما در جواب خانم زهره گفتید که حجاب اول به خانمها سفارش شده اما محض اطلاع عرض می کنم که در سوره نور آیه30 ابتدا به مردان امر میشود سپس در آیه بعدی این توصیه و دستور به زنان داده میشود.
    حجاب برای آقایان و خانمها یکی است و به نظر من برای مصون ماندن از کناهان و حفظ جامعه از بی بندوباری باید همه حجاب داشته باشند
    ————
    سلام
    ترجمه آیه 59 سوره احزاب چنین است
    اى پيامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤ منان بگو جلبابهای خود را بر خويش فرو افكنند، اين كار براى اينكه (از كنيزان و آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است و (اگر تاكنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحيم است.
    نخست به زنان با ايمان دستور مى دهد كه هر گونه بهانه را از دست مفسده جويان بگيرند، سپس مزاحمين را با شديدترين تهديد بر سر جاى خود مى نشاند. براى آنكه زنان مؤمن مورد آزار افراد هرزه قرار نگيرند، به گونه‏اى خود را بپوشانند كه زمينه‏اى براى بى حرمتى آنان فراهم نشود.زنان و دختران، اگر بخواهند از متلك‏ها، تهمت‏ها، تهاجم‏ها و تهديدهاى افراد آلوده و هرزه در امان باشند بايد خود را بپوشانند.سرچشمه‏ى بسيارى از مزاحمت‏هاى هوسبازان نسبت به زنان و دختران،نوع لباس خود آنهاست

  33. moji
    2008/06/01 در 15:11

    سلام مجدد به عزیز دل برادر
    حاج آقا توی همه چیز هم سر رشته داری ها، دست ما رو هم بگیر
    ———–
    سلام خواهش می کنم ما رو خجالت دادید ممنون

  34. ادیب
    2008/06/01 در 12:42

    دیگه نباید حق حجاب رو با همبستری با غریبه مقایسه کرد.

    میگم که .
    هرچیزی نیازمند فرهنگ خاص خودشه.
    و صد البته که عمدا با عشوه و… نشاندادن (به نمایش گذاشتن) بدن عریان (چه زن و چه مرد) امری خلاف اخلاق است.
    با تشکر.
    ————-
    ببخشید این مثال رو زدم که جای شک نباشه
    ممنون

  35. زهره
    2008/06/01 در 08:20

    من با تمام مطالب فوق موافقم.ولي به نظر شما چرا بعضي از خانمها خودشون رو براي غريبه ها به نمايش ميذارن؟ آيا علتش بي توجهي همسران اين افراد نسبت به خانواده و به خصوص زنان كه موجوداتي بسيار عاطفي وحساس هستند نيست؟ چرا هميشه مسول بي بند و باريهاي جامعه رو زنان ميدونن مگر نه اينكه ما مسلمانيم و بارهاوبارها ما رو به حفظ نگاه سفارش كردن؟مگر نه اينكه در روايات بارها تاكيد شده كه نگاه به نامحرم تيريست از جانب شيطان؟ پس چرا مردها كمي رعايت نميكنن و به بهانه بي حجابي زنان هر كاري كه دوست دارن انجام ميدن؟ در ضمن حجاب مختص خانم ها نيست نوع لباس پوشيدن بعضي از آقايون هم كم محرك نيست.
    شما هم بهتره كمي منصفانه تر قضاوت كنيد و اين همه خانم ها رو بي ارزش نكنيد.
    —————-
    درسته ولی ابتدا به حجاب خانم ها سفارش شده
    ممنون

  36. ادیب
    2008/05/31 در 16:22

    با سلام
    از این گفته که میگن در دین هیچ اجباری نیست شروع میکنم.
    درست است که حجاب را به صدفی برای مروارید تشبیه کرده اند.
    ولی زن نیز حق و حقوقی دارد که انتخواب کند حجاب داشته باشد یا نه .
    هر چیزی نیازمند فرهنگ است .
    اگر بستر های فرهنگی ایجاد شود که جوانان بتوانند تخلیه روحی و روانی و جنسی شوند دیگر کسی به دنبال ناموس مردم نمیرود مگر آنکه شخص (چه زن و چه مرد ) بیماری یا عقده شخصیتی داشته باشد و یا واقعا دنبال یک رابطه پایدار باشد.
    اگر ما جوانانمان را در خانه ها حبس کنیم و برایشان مقررات نظامی برقرار کنیم خوب معلوم است که این جوان بیشتر به دنبال این نابهنجارها خواهد رفت.
    ولی اگر جوان آزاد بوده و از این بستر های فرهنگی استفاده کند و بتواند شغلی برای خود بیابد که گزران زندگی کند آنوقت با خود میگوید که چه نیازی به این حرفهاست.
    در این رابطه میتوان به سخنان اخیر خانم اشراقی گوش فرا داد:
    http://yeroozshayad.wordpress.com/2008/05/28
    با تشکر.
    —————
    سلام من با این جمله که اگر جوانان را در خانه ها حبس کنیم… موافقم و در واقع اینطور تحجر داشتن جوانان را حریص تر می کند ولی فکر می کنم شما در تعریف حق انتخاب دچار اشتباه شده اید چرا که با این تعریف می توان این چنین برداشت کرد که زن حق دارد انتخاب کند که با چه کسی همبستر شود خواه فرد انتخابی همسرش باشد یا نه. من فکر می کنم اجتماع همچون یه جعبه ی میوه است خب باقیش رو خودتون می دونید
    ممنون

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: